.: Про "гірські" велосипеди :: ВелоМакс :.

ГОЛОВНА | ФОРУМ | РЕМОНТ | МАГАЗИН | ЕРОТИКА| АДРЕСИ


СТАТТІ > Про "гірські" велосипеди

Про "гірські" велосипеди
( pозчарування від поганої якості триває набагато довше, ніж радість від дешевої ціни )

Дуже часто повний новачок, якому кортить купити собі ровер, має одне обмеження - вкластися в певну кількість грошей. І часто через іх відсутність, майбутній велосипедист бере "аби що, лише було би подібне на ровер". Цим нахабно користуються ті, хто хоче швиденько зробити бізнес на велосипедній моді і продають неякісний товар. У результаті їх діяльності спортивні магазини та базари завалені мотлохом, який тут і далі будемо називати "гірським". Новачку дуже легко переплутати "гірський" ровер із справжнім гірським.
Отже, чим "гірський" ровер відрізняється від нормального гірського ровера? По-перше, ціною. Оточуючі можуть скільки завгодно говорити Вам про те, що 200 баксів за залізяку з двома колесами - ненормально висока ціна. Однак факт, що велосипед, який виглядає як "рама карбон, 27 швидкостей", але продається за меньшу суму (зазвичай - біля 120 баксів), обов*язково (обов*язково! ОБОВ*ЯЗКОВО!) буде мати такі недоліки:
Він буде дуже важким. Нормальна вага досить посереднього гірського велосипеда - килограмів 13-14. А цей буде важити ніяк не меньше 15, а у "вдалих" випадках - усі 20.
Гальмівні ручки на ньому будуть пластмасові. Ні, не всі хороші ровери обладнані дюралевими гальмівними ручками. Але ті хороші байки, у яких ручки із пластика, не накличуть на себе підозри у "гірскості" - достатньо буде подивитися на ціну.
Гальма будуть "на шнурочках" (тобто тросики, що йдуть від самих гальм, будуть утворювати знак /\). Це так звані "кантілевери", які встановлювались на велосипедах до середини 90-х років, а зараз встановлюються на "гірських". Добре, якщо вони будуть із алюмінієвого сплаву. А трапляються кантілевери, відштамповані з тонкої листової сталі. Їх можна зігнути руками. Якщо повністю затиснути ручку гальма, такі кантілевери просто гнуться, з них вилітає тросик, і гальмо виходить із ладу. Пластикові деталі у гальмівній системі (нехай навіть і типу V-brake, тобто, що утворюють літеру П) стовідсотково повинні Вас насторожити.
На рамі буде "зрозумілий" надпис: cool, join, joy, usa, rambo, bike, mountain bike, snow bike і т.п. Не зустрічалося мені жодної пристойної велосипедної фірми, яка на ровері писала би: "цей супер-дупер-мега-рульозный велосипед називаєтся гірським і зроблений у Гамериці". Так пишуть лише ті, хто трохи невпевнений, в тому, що надпис made in Сhina приверне увагу покупця.
Ані на задній, ані на передній перекидках не буде надпису shimano. Знову ж таки, такого надпису може не бути і на хорошому велосипеді - ну що ж, зайві п*ять хвилин позапитуєте продавця, тільки і все. Так, надписи shemano/shamano/shimana/shimanno (і обов*язково shimano на рамі) є тільки на "гірських" велосипедах - звичайна підробка під "фірму".
Сидження "гірського" велосипеда вам сподобається. Зручне, широке, іноді - м*яке. Між тим нормальне сидження нормального гірського велосипеда повинно викликати жах: вузьке, на вигляд дуже слабке, часто - кошмарно жорстке, майже завжди не підпружинене. Однак, сидіти на цьому інструменті іспанської інквізиції буде набагато зручніше, чим на "нормальному" сидженні "гірського" велосипеда.
Гайки. Особливо на передньому колесі. Запам*ятайте: переднє колесо кріпиться до вилки ексцентріком (такою спеціальною лапкою). І ніяк інакше! Грубо кажучи, Ви повинні знімати переднє колесо і регулювати висоту сидження взагалі без гаєчних ключів - і, якщо це не так, Ви зустрілися з типовим "гірським" велосипедом.
Hа гірському ровері корби закріпляються на валу каретки не "пальчиками" (клинками), а надягаються квадратні кінці вала, а потім затискаються болтами.
Обода на справжньому гірському велосипеді блищать значно менше, ніж на "гірському" - справа у тім, що на гірські велосипеди не ставлять хромовані сталеві обода.
Жоден гірський ровер не постачається з флягами, а ось "гірські" майже завжди оснащені чимось яскраво-зеленим або малиновим із цієї серії. Тримач для цього чуда також обов*язково буде пластмасовим.
Захист (така кругла деталь на задньому колесі) від попадання ланцюга у проміжок між великою задньою зіркою і шприхами (до речі, він також яскраво-зеленого коліру) - це також деталь "оформлення" виключно "гірського" велосипеда.
Ніякого заднього амортизатора, ніяких посилюючих рамок, ніякої передньої амортизованої вилки на недорогому гірському ровері бути не може, а от на "гірському" - будь ласка. Про те, що усі ці прибамбаси не працюють як слід, а лише збільшують масу і вартість агрегата, Ви певно і самі здогадуєтеся.
Ну і що, скажете Ви? От переді мною два велосипеди: гірський і "гірський". Усі перелічені вище ознаки у "гірського" присутні, однак ціна мене переконує більше. Куплю я всеж-таки "гірський".
Хальт!
Зупиніться. Подумайте. Єдиний позитивний результат, якого Ви досягнете купивши "гірський" - Ви довідаєтеся, яким не повинен бути ровер. Бо погодьтеся - ровер, у якого продовж перших двох місяців дуже помірної експлуатації розрегулюються задній і передній перемикачі, педалі, гальмівні колодки, утворяться жахливі люфти у втулках коліс, кульки підшипників перетворяться на кубіки (я таке бачив!), розтягнуться усі тросики і зірвуться усі гайки (до речі, на гірському ровері гайок не буває) - так от, цей велосипед примусить Вас попрацювати руками (постійно виправляючи нові проблеми) і головою (заробляючи на новий, більш серйозний апарат). Я не жартую. Не купуйте "гірський" велосипед. Не купуйте його навіть дитині на село - не варто привчати до поганого. Ліпше купіть собі за 30-50 баксів вживаний "Турист", а дитині - простенький "Аіст" за 15-25 вічнозелених.
Не будете ж Ви купляти 286 комп*ютер тільки тому, що комп*ютер потрібен, грошей нема, а 286 виглядає так само, (ну, майже), як і Pentium. Справді, так само - якщо не вмикати.
Не купуйте "гірський" велосипед!

Переклад за матеріалами сайта ВелоПитер.

Виртуальный питерский велоклуб.




Авторські права належать авторам. Автори не відповідають за криві руки і неправильно зрозумілі інструкції.
Не намагайтеся щось зробити без відповідного рівня уміння роботи з інструментами і дотримуйтесь техніки безпеки.
Автори не несуть відповідальності за відсутність почуття гумору у відвідувачів.
Lviv, 2003-2011 © Sinelnikov Max